سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای نمازگزار، محبّت فرشتگان و هدایت و ایمان و نور معرفت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اندیشه روشن

به دنبال پذیرش استعفای هفت نماینده دیگر عضو "جمعیت الوفاق" از سوی پارلمان بحرین، تعداد نمایندگان مستعفی به 18 نفر رسید و به این ترتیب با استعفای تقریبا نیمی از نمایندگان، این پارلمان مشروعیت خود را از دست داد. 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، پارلمان بحرین روز سه شنبه در حالی استعفای هفت عضو شیعه مجلس این کشور را پذیرفت که یک هیات آمریکایی با ورود به این کشور با مقامات مختلف بحرین دیدار کرد.

هیات آمریکایی متشکل از "جیمز استاینبرگ" معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا و "جفری ویلتمن" معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه و مسوول بلندپایه در شورای ملی آمریکا با شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد.

این هیات همچنین حامل نامه ای از سوی باراک اوباما به پادشاه بحرین بود.

 این گزارش حاکی است که این هفت نماینده بحرینی به همراه 11 نماینده دیگر در اعتراض به سرکوب اعتراض های مردمی در بحرین استعفا کرده بودند.

در همین حال خبرگزاری بحرین نیز گزارش داد که مجلس نمایندگان بحرین در جلسه روز سه شنبه خود با استعفای هفت نفر دیگر از اعضای انجمن اسلامی الوفاق در مجلس بحرین موافقت کرد.

براساس این گزارش ، " خلیفه بن احمد الظهرانی" رئیس مجلس نمایندگان بحرین اخیرا" در نطقی خطاب به آن دسته از نمایندگان مجلس که استعفا کرده بودند ، خواسته بود که از استعفای خود صرف نظر کنند و به سمت های خود در مجلس بازگردند اما این نمایندگان در حمایت از ملت بحرین این درخواست را رد کردند.

مجلس نمایندگان بحرین اواخر ماه مارس با استعفای 11 نفر از نمایندگان شیعه از مجموع 18 نماینده ای که در اعتراض به کشتار مردم بحرین از سوی نیروهای امنیتی این کشور استعفای خود را تقدیم کرده بودند ، موافقت کرد.

مجلس نمایندگان بحرین دارای چهل کرسی است که 18 کرسی آن متعلق به جمعیت الوفاق است و این جمعیت نماینده جریان اصلی شیعیان دراین کشور است.?

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مجاهد فرهنگی 90/2/28:: 4:31 عصر     |     () نظر